Mirko Demattè to włoski artysta, który nieustannie poszukuje nowych sposobów, form do przekazania swych wizji artystycznych. Prezentując swoje prace, wybiera miejsca, które mają duszę, są wyjątkowe. Takim właśnie – jak mówi – wydała mu się Warszawa.
– Niesamowita przez dominujący nad miastem Pałac Kultury- relikt epoki komunizmu, a z drugiej strony na wskroś nowoczesna. Mająca ambicję być miastem europejskim, po którym można jeździć rowerami, z nową linią metra, która wkrótce zostanie otwarta. Chciałbym, żeby właśnie w warszawskim metrze stanęła jedna z moich rzeźb – dodaje Mirko.
Mirko Dematte mieszka we Włoszech w okolicach Trentino, w Pergine Valsugana. Maluje obrazy, rzeźbi, tworzy instalacje, bierze udział w akcjach
twórczych.
W działalności swej Mirko podkreśla istotę ekologii. Czuje się zobowiązany do zachowania w swej twórczości bliskiej więzi z naturą. Jego technika jest eksperymentalna, korzysta bowiem tylko tworzyw naturalnych, do których zalicza się między innymi papier, drewno i ekologiczne drewno Woodn.
Rzeźby wraz z pracami malarskimi stanowią integralną część jego twórczości. Artysta prezentował je wraz z obrazami w galeriach we Włoszech, USA Austrii i Polsce.
W 2011 roku Mirko Dematte swoje prace wystawiał na Biennale w Wenecji (w Narodowym Pawilonie w Mediolanie). W 2012 roku jego rzeźbę oglądały tłumy gości Targów Expo w Mediolanie. W 2009 zwycięzca Giro d’Italia otrzymał w nagrodę jedną z rzeźb Mirko.
Przez ostatnie lata w swej twórczości silnie akcentuje sztukę kolażu, jednakże nadaje jej nowe cechy i przedstawia różne możliwości twórcze.
Jego proces twórczy jest bardzo zrównoważony, na co wskazuję skrupulatnie dobrana technika, dobór tworzywa, kompozycja, kolorystyczne kontrasty, w których dominuje czerń, biel i błękity
Energia twórcza z jaką Mirko kreuje swe dzieła, emanuje z jego prac poprzez zastosowanie dwu czy trójwymiarowości. Artysta geometryzuje formy poprzez proste linie umieszczone w przestrzeni, posługuje się znakomita techniką, przy jednoczesnej jasności przekazu i dynamice. Jego prace są nowoczesne i przejrzyste. Jak pisał krytyk sztuki Vittorio Raschetti, to „absolutne mistrzostwo” łączące technikę i artystyczną wrażliwość twórcy na świat.