Pablo Caviedes to ekwadorsko-amerykański artysta urodzony w 1971 roku. Studiował na Akademii Sztuk Pięknych pod okiem Daniela Reyes’a w ekwadorskim San Antonio de Ibarra, a następnie studiował w prestiżowej École Nationale Supérieure des Beaux–Arts we Francji. Aktualnie mieszka i tworzy w Nowym Jorku.
Od przeprowadzki na Manhattan w 2001 roku, Caviedes regularnie wystawia swoje pełne wyobraźni, szamańskie, animistyczne prace w Stanach i bierze udział w wystawach grupowych i indywidualnych, które niezmiennie budzą uznanie widzów i krytyków.
Jest laureatem licznych nagród, między innymi w roku 1994 otrzymał od rządu francuskiego wysoce pożądaną nagrodę Paris Prize.
Cztery lata później był jednym z dziesięciu artystów poniżej czterdziestego roku życia wybranych do uznanej i znaczącej wystawy Emergent Artists from Latin America and the Caribbean, która wskazała nowe pokolenie liczących się artystów tego obszaru.
W roku 2002 Caviedes zaprezentował serię prac zatytułowaną Silence (Cisza) w muzeum Paper Moli w Barcelonie na indywidualnej wystawie. W tym samym roku podczas Drugiego Międzynarodowego Biennale Malarskiego w Barcelonie otrzymał wyróżnienie w Vilassar de Mar.
W roku 2009 został wybrany do wystawy Fusion: American Classics Meet Latin American Art w the Biggs Museum of American Art w Dover i do wystawy Ecuadorian Contemporary Art Show w siedzibie ONZ w Nowym Jorku.
W roku 2010 jego instalacja Watch Yourself Once You’ve Crossed The Border została wybrana do Drugiego Biennale Sztuki Latynoamerykańskiej na Bronksie w Nowym Jorku. Główny motyw wystawy był silnie związany z emigracją.
W tym samym czasie poproszony został o udział w projekcie We Are You w Jersey City, którego estetyka skupia się wokół kwestii reform imigracyjnych XXI wieku. Udział w tym przedsięwzięciu zainspirował obraz „On the Map” z 2011 roku, który został stworzony na wystawę WAY Project International Exhibit w galerii Wilmer Jennings Gallery w Kenkeleba
W roku 2011 Pablo Caviedes zaprezentował na indywidualnej wystawie w galerii Studio H w Waszyngtonie serię osiemnastu akryli i dziesięciu obiektów pod tytułem Mannequin. Artysta porusza tu problem dychotomii między naturą a życiem wirtualnym, co przyniosło mu wielkie uznanie dzięki silnemu i zarazem zabawnemu przekazowi o sztuczności i obsesji ludzi na punkcie rzeczywistości wirtualnej, a także o wpływie mediów na kształtowanie naszych postaw i wyborów.
W ostatnich latach w sztuce Caviedesa ponownie pojawiło się zagadnienie emigracji, które zaowocowało filmem animowanym „On the Map„, wybranym zresztą do festiwalu krótkich form filmowych A Frame Apart 2 Short-Film Festival w Queens Museum of Art w Nowym Jorku. Film zachwycił również widzów na International Exhibition on Human Rights we Włoszech oraz ogólnoświatowej #Migrantes Exhibition w roku 2013. W roku 2014 w Nowym Jorku artysta został wybrany do Czwartego Biennale Sztuki Latynoamerykańskiej i wystawiał swoje prace w galerii Edgar Allan Poe Park Visitor Center oraz w Bronx Museum of the Arts.